El passat 16 de setembre de 2025, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, va rebre els representants de l’Observatori Intercol·legial de l’Aigua a la seu del Departament (DARPA) a Barcelona.
En representació del Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya hi van assistir la degana, Conxita Villar, i els membres de l’Observatori, els enginyers Carles Estaran i Joan Girona. Per part del DARPA, el conseller Ordeig va estar acompanyat pel director general de Regadius i Espais Agraris, Xavier Gispert i la responsable d’Infraestructures Viàries en el Medi Rural, Maite Sisquella.
L’objectiu principal de la trobada va ser presentar de primera mà la tasca desenvolupada per l’Observatori i explorar possibles vies de col·laboració institucional.
L’Observatori Intercol·legial de l’Aigua és una iniciativa conjunta dels Col·legis professionals d’Enginyers Agrònoms, Enginyers Industrials, Enginyers de Camins, Canals i Ports, i Economistes que neix amb la voluntat de promoure una reflexió compartida i aportar diagnòstics i propostes estructurals per a la millora de la gestió de l’aigua a Catalunya, en un escenari marcat per un clima més sec, precipitacions irregulars i fenòmens meteorològics extrems.
Els quatre col·legis que en formen part estem fermament compromesos a contribuir al debat públic amb coneixement científic, i a impulsar actuacions que considerin la complexitat territorial del país, els reptes socials i econòmics associats a la gestió hídrica, i la coherència amb els objectius de sostenibilitat.
El conseller Ordeig va agrair la trobada i la feina que s’està duent a terme, i ambdues parts van acordar continuar treballant per identificar línies de col·laboració futures.