Inici | 19/07/2023 |
---|
Dia: Dimecres, 19 de juliol de 2023
Lloc:
- Presencial: (de 10 a 14h) Districte Administratiu. Carrer del Foc, 57, 08038 Barcelona. Sala PB.09
- Virtual: (de 10 a 11.15h) . En línia, per la plataforma Zoom.
Presentació
La responsabilitat social és un compromís que assumim les empreses per escoltar allò que els nostres grups d’interès ens demanen i fer-nos corresponsables dels nostres impactes.
La responsabilitat social és un element transformador de les nostres organitzacions i ens orienta cap a l’excel·lència i la millora continua. No és només un element fonamental per a les grans empreses, sinó que també ho és per a les PIME i les entitats socials.
Integrar la responsabilitat social en l’estratègia genera externalitats positives, millorant la imatge de l’empresa davant la societat i també en la pròpia organització. Les persones cada vegada valorem més aquelles empreses que tenen un compromís amb la sostenibilitat i la gestió responsable (clientela, proveïdors, persones treballadores, institucions financeres, etc.).
La majoria d’empreses ja tenim uns valors, uns compromisos, algunes bones pràctiques… però sovint es tracta d’iniciatives aïllades o poc alineades amb l’estratègia empresarial.
Des d’un punt de vista de gestió, és important establir una estratègia de responsabilitat social que estigui totalment alineada i integrada en l’estratègia de l’empresa, que compti amb la seva plantilla i els grups d’interès amb els que es relaciona i que aporti valor de forma transversal.
Aquesta sessió et permetrà identificar les bases de com elaborar la teva pròpia estratègia de responsabilitat social per impulsar un procés transformador de l’organització i posar-ho en valor tant internament com externament.
Objectius de la sessió
Comprendre el sentit estratègic de la responsabilitat social.
Identificar els 5 àmbits d’actuació de les gestió responsable a partir d’experiències pràctiques: bon govern, econòmica, ambiental, laboral i social.
Conèixer els fonaments i les fases d’elaboració d’una estratègia de responsabilitat social.
Oferir eines i recursos pràctics per definir una estratègia i un pla d’acció de responsabilitat social.
Visibilitzar la contribució de la gestió responsable a les organitzacions com a element clau per a l’assoliment de l’Agenda 2030 i els ODS.
Continguts
- Pla de responsabilitat social:Què és?
- Què aporta a la meva empresa?
- Com dissenyo el meu pla de responsabilitat social?Analitzar la situació actual en base als cinc vectors: bon govern, econòmica, ambiental, laboral i social.
- Definir l’estratègia de relació amb els grups interès.
- Establir els objectius generals.
- Definir un pla d’acció.
- Establir un sistema de seguiment.
- Primeres passes d’implantació del pla.
- Tendències i referents per establir un pla de sostenibilitat.
Metodologia de la sessió
Comprendre el sentit de la responsabilitat social a partir d’experiències inspiradores. La sessió combina breus exposicions conceptuals i presentació de casos reals.
Les persones que es connectin en línia no podran realitzar el taller pràctic.
Persones destinatàries
Personal responsable i tècnic d’empreses i entitats que estigui interessat a aprofundir i millorar el coneixement en eines i mecanismes per impulsar la responsabilitat social i la sostenibilitat a les seves organitzacions.
Persona formadora
- Albert Huerta, soci consultor a Vector5 | excel·lència i sostenibilitat, SCCL