El dijous 12 de març de 2026, la degana del Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya, Conxita Villar, va rebre el premi Hedy Lamarr, atorgat i impulsat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya (IIE) a Madrid.
Aquesta primera edició del guardó destaca la tasca de les dones enginyeres que lideren organitzacions professionals, com col·legis i associacions, i destaca la seva contribució a la igualtat en el món de l’enginyeria.
El premi va posar en relleu la trajectòria de Villar com a degana del COEAC, així com el seu ferm compromís amb la igualtat de gènere en el sector. A més a més, va participar com a ponent en una taula rodona organitzada pel Comitè INGENIA, un espai de debat creat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya.
Des de fa dos anys, Conxita exerceix com a coordinadora d’igualtat de tots els col·legis d’enginyers agrònoms d’Espanya, des d’on impulsa mesures a favor de la inclusió de les enginyeres en un camp majoritàriament masculí.
Durant el lliurament, Conxita Villar va expressar el seu agraïment pel reconeixement rebut i va subratllar la importància d’iniciatives com la del IEE, que no només inspiren les noves generacions de dones a estudiar enginyeria, sinó també a participar activament en els òrgans de govern del sector un cop s’han format com a professionals. Villar també va destacar la força del Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya i el paper de les dones enginyeres en els òrgans de govern, sent l’única premiada fora de la capital.
A través de la iniciativa, l’IIE reafirma el seu compromís amb la promoció de la igualtat de gènere, alhora que ret homenatge a Hedy Lamarr, una figura pionera en la ciència i la tecnologia, inventora del sistema de comunicacions que va establir les bases del Wi-Fi i el Bluetooth. Lamarr, considerada una referent en l’enginyeria, continua sent una font d’inspiració per a dones enginyeres de tot el món.
Més informació
