La CE llança una nova campanya de promoció agroalimentària amb 169 milions
El divendres, dia 12 de gener de 2018, la Comissió Europea (CE) va posar en marxa una nova campanya de promoció dels productes agroalimentaris europeus amb un pressupost de 169 milions d’euros, amb l’objectiu de donar a conèixer els productes a nous mercats, especialment en països “amb potencial de creixement”.
Es tracta d’una convocatòria destinada a organitzacions de productors i associacions sectorials, que poden enviar les seves propostes fins al proper 12 d’abril a la CE, que anunciarà a la tardor qui són els beneficiaris.
Els programes “simples” poden presentar-los una o diverses organitzacions del mateix país, mentre que els “múltiples” estan disponibles per almenys dues organitzacions nacionals de dos Estats membres com a mínim, o bé una o diverses organitzacions europees.
Els programes comptaran aquest any amb 27 milions d’euros de finançament europeu més que l’any passat, quan es van destinar 142 milions en la mateixa convocatòria.
Dos terços dels fons disponibles es reserven a la promoció dels productes alimentaris de la UE a tercers països, en particular “aquells en què hi ha més possibilitats d’augmentar les exportacions agroalimentàries”, com Canadà, Japó, Xina, Mèxic i Colòmbia, afirma la CE.
En el cas dels programes interns de la UE, l’atenció se centrarà en informar els consumidors sobre els diferents règims i etiquetes de qualitat, com les indicacions geogràfiques o els productes ecològics.
La CE precisa que el finançament sectorial es destinarà a programes que fomentin la cria sostenible, especialment de bestiar oví i cabrum, i que s’han reservat fons per a les campanyes de promoció de l’alimentació saludable i el consum de fruites i hortalisses.