Inici » Àgora » La degana, Conxita Villar, rep el premi Hedy Lamarr atorgat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya

La degana, Conxita Villar, rep el premi Hedy Lamarr atorgat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya

La degana, Conxita Villar, rep el premi Hedy Lamarr atorgat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya

El dijous 12 de març de 2026, la degana del Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya, Conxita Villar, va rebre el premi Hedy Lamarr, atorgat i impulsat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya (IIE) a Madrid.

Aquesta primera edició del guardó destaca la tasca de les dones enginyeres que lideren organitzacions professionals, com col·legis i associacions, i destaca la seva contribució a la igualtat en el món de l’enginyeria.

El premi va posar en relleu la trajectòria de Villar com a degana del COEAC, així com el seu ferm compromís amb la igualtat de gènere en el sector. A més a més, va participar com a ponent en una taula rodona organitzada pel Comitè INGENIA, un espai de debat creat per l’Institut de l’Enginyeria d’Espanya.

Des de fa dos anys, Conxita exerceix com a coordinadora d’igualtat de tots els col·legis d’enginyers agrònoms d’Espanya, des d’on impulsa mesures a favor de la inclusió de les enginyeres en un camp majoritàriament masculí.

Durant el lliurament, Conxita Villar va expressar el seu agraïment pel reconeixement rebut i va subratllar la importància d’iniciatives com la del IEE, que no només inspiren les noves generacions de dones a estudiar enginyeria, sinó també a participar activament en els òrgans de govern del sector un cop s’han format com a professionals. Villar també va destacar la força del Col·legi d’Enginyers Agrònoms de Catalunya i el paper de les dones enginyeres en els òrgans de govern, sent l’única premiada fora de la capital.

A través de la iniciativa, l’IIE reafirma el seu compromís amb la promoció de la igualtat de gènere, alhora que ret homenatge a Hedy Lamarr, una figura pionera en la ciència i la tecnologia, inventora del sistema de comunicacions que va establir les bases del Wi-Fi i el Bluetooth. Lamarr, considerada una referent en l’enginyeria, continua sent una font d’inspiració per a dones enginyeres de tot el món.

Més informació

Share This Post